Jogurty owocowe to nie tylko pyszny, orzeźwiający element śniadania czy przekąska między posiłkami, ale i samo zdrowie! Nie wiem czy wiesz, że szklanka (250 g) jogurtu dostarcza naszemu organizmowi więcej wapnia i białka niż szklanka mleka? Dzieje się tak dzięki żywym kulturom bakterii, o które wzbogacane są jogurty. One to, szczególnie bakterie Streptococcus thermophilus i Lactobacillus bulgaricus, w czasie produkcji jogurtu częściowo rozkładają zarówno białko, jak i wapń, dzięki czemu są one później łatwiej przyswajalne przez nasz organizm.

Jogurty naturalne są jednymi z najmniej kalorycznych produktów spożywczych. Produkowane z mleka odtłuszczonego i wzbogacone o szczepy baterii mają dobry wpływ na nasze zdrowie – m. in. polepszają przemianę materii, usuwają substancje toksyczne z naszego organizmu, obniżają poziom “złego” cholesterolu i zwiększają odporność organizmu. Jeszcze korzystniejszy wpływ na nasze zdrowie mają jogurty probiotyczne.

Probiotyki – bakterie z rodzaju Lactobacillus, Bifidobacterium, Streptococcus - pełnią wiele funkcji, które przyczyniają się do polepszenia funkcjonowania naszego organizmu. Są wskazane dla osób, które przebyły kurację antybiotykową, gdyż odbudowują korzystną florę bakteryjną, którą antybiotyki “zniszczyły”.

Ponadto hamują rakotwórcze działania substancji toksycznych w jelicie grubym, łagodzą objawy nietolerancji laktozy.

Koktajle owocoweJogurty są niskokalorycznymi produktami, powstała więc dieta jogurtowa, bazująca przede wszystkim na tych zdrowych produktach mlecznych. Osoby, które chcą pozbyć się zbędnych kilogramów, mogą wybrać naturalne jogurty, jogurty owocowe niskotłuszczowe lub o zwykłej zawartości tłuszczu czy niskokaloryczne jogurty bez cukru.

Jeszcze innym, świetnym rozwiązaniem są jogurty robione domowym sposobem – wyprodukowane jedynie z mleka i jogurtu naturalnego są niskokaloryczne i nie zawierają sztucznych ulepszaczy i zagęszczaczy.

Pyszne, orzeźwiające jogurty owocowe są oczywiście bardziej kaloryczne od jogurtów naturalnych. Możemy ograniczyć ich kaloryczność, wybierając jogurt owocowy niskotłuszczowy i wzbogacony o szczepy bakterii jogurtowych, które przyspieszają przemianę materii. Jogurty owocowe z powodzeniem mogą jeść osoby nie martwiące się o wagę ciała i dzieci, które potrzebują więcej niż dorośli wapnia i węglowodanów.